Okazuje się, że według SalesBee liczba porzuconych koszyków sięga nawet 70 procent, a na decyzję klienta wpływają najmniejsze nawet detale. Bardzo ważne są kolory wykorzystane na stronie czy marginesy – w zależności od ich szerokości ludzie inaczej czytają tekst. Poniżej znajdziesz krótki poradnik, dotyczący tego, jak powinna wyglądać Twoja strona e-sklepu. Przeczytaj go koniecznie!
Wygoda konsumenta jest najważniejsza
Zacznijmy od tego, że problemem skłaniającym do porzucenia koszyka jest niejasny proces zakupowy. Dlatego budując koszyk należy stworzyć jak najmniej kroków do realizacji transakcji, tak by był przejrzysty. Otóż z danych SalesBee wynika, że liczba osób które po przejściu do koszyka nie finalizuje transakcji to aż 74 procent. W związku z tym koszyk nie może być chaotyczny i przeładowany informacjami. Powinniśmy też poinformować klienta o całkowitym koszcie zamówienia, podać informacje o warunkach dostawy i formie płatności, tak aby nie został zaskoczony dodatkowymi kosztami o których wcześniej nie wiedział. Ponadto należy również zadbać o możliwość edycji zarówno zamówienia jak i danych klienta, gdyż każdemu z nas zdarza się czegoś zapomnieć czy pomylić się podczas wypełniania danych potrzebnych do dostawy. A niemożność cofnięcia się na poprzednią stronę bez straty treści w wypełnionych już formularzach często irytuje konsumenta i skłania do porzucenia koszyka.
Obowiązek rejestracji - lepiej go unikajmy
Niestety, ale tak samo utrudnieniem dla konsumentów jest obowiązek rejestracji. Oczywiście możemy zaproponować taką możliwość i udostępnić stałym, zarejestrowanym klientom program lojalnościowy i atrakcyjne rabaty za rejestrację w formie zachęty. Jednak nie możemy konsumenta do niczego zmuszać, jeśli nie chce zakładać konta w naszym serwisie musimy umożliwić mu zakupy z pominięciem tego kroku. Pamiętaj, że prostota i przejrzystość naszego serwisu przekładają się na doświadczenie użytkownika e-sklepu, a im lepsze wywołamy wrażenie tym większe prawdopodobieństwo, że klient będzie do nas wracał.
Szukanie drogi
Innym powodem słabej konwersji może być źle skonstruowana wyszukiwarka albo jej brak. Musisz być także świadom tego, że nic nie zniechęca konsumenta bardziej niż trudność w znalezieniu interesującego go produktu. Dlatego też koniecznie pamiętaj o tym, że ścieżka dojścia do konkretnego produktu powinna być prosta i jasna. Najprościej i szybciej możemy to osiągnąć uściślając kategorie, jednak warto przemyśleć w jaki sposób to zrobimy.