Dobrze zorganizowane, szybkie, bezpieczne i wygodne płatności online to podstawa każdego biznesu internetowego. Sklepy, pasaże usługowe czy inne formy sprzedaży w sieci mogą liczyć na zadowolonych klientów gotowych powrócić na kolejne zakupy tylko w sytuacji, gdy za towar lub usługę mogą sprawnie zapłacić. O czym warto pamiętać?
Różnorodność kanałów płatności to podstawa. Klienci nie lubią, kiedy sklep narzuca im konkretną formę zapłaty za towar. Co warto mieć w ofercie? Szybkie przelewy internetowe powoli odchodzą do lamusa, ale tradycjonaliści są przywiązani do tej formy, warto więc dać im taką możliwość. Nadal popularne są płatności kartami kredytowymi, szczególnie że daje to klientom gwarancję zwrotu pieniędzy w razie niedostarczenia towaru lub gdyby był on niezgodny z umową. Nowoczesny sklep powinien tez oferować błyskawiczne płatności takie jak BLIK – młode pokolenie używa powszechnie aplikacji na urządzeniach mobilnych i woli płacić za ich pomocą. Jeśli zaś stawiamy na globalną klientelę, warto zaoferować płatności przy użyciu portfela wirtualnego, na przykład PayPal.
Różne kanały płatności online to jednak nie wszystko. Istotnym udogodnieniem są liczne funkcje wspierające, jakie oferuje dla firm Dotpay.
Skracanie ścieżki płatności jest istotne, bo dzięki minimalizacji liczby kroków, jakie musi wykonać klient, by sfinalizować transakcję, poprawia się współczynnik konwersji dla danego sklepu, a to przekłada się na wyższe zyski. Dotpay oferuje sprzedawcom wykonanie integracji sklepu w tzw. modelu „white label”, dzięki czemu po wybraniu kanału płatności klient kierowany jest od razu do formularza, gdzie wystarczy zatwierdzić transakcję.
Przypomnienie o nieopłaconej transakcji to usługa, której celem jest zminimalizowanie liczby tzw. porzuconych koszyków, a więc transakcji niedokończonych, porzuconych przez klienta tuż przed finalizacją. Zdarza się, że powodem tego jest przypadkowe zamknięcie przeglądarki, zajęcie się innymi sprawami, czy np. brak świadomości, że płatność nie zadziałała, mogą to być także problemy z siecią, które uniemożliwią wykonanie płatności. Mailowe przypomnienie wysyłane do klienta zawiera link, który kieruje bezpośrednio do miejsca, w którym transakcja została przerwana i umożliwia szybkie i sprawne jej dokończenie.
Płatności cykliczne to świetne rozwiązanie dla serwisów, które działają w modelu abonamentowym lub subskrypcji. Jeśli oferujesz swoim klientom na przykład abonament na dostęp do treści, prenumeratę i inne tego typu usługi, jest to rozwiązanie dla Ciebie. Dzięki raz wyrażonej zgodzie na cykliczne obciążanie karty, klient nie musi zaprzątać sobie głowy pamiętaniem o dokonaniu płatności, a sprzedawca ma gwarancję terminowego opłacania usług. Automatyzacja sprzyja też zatrzymaniu klienta.